Friday, September 5, 2008

aku..


hidup penuh dengan perkara yang x terjangka..dan aku xpnh terpikir utk menjejakkan kaki ke UM malahan utk berada di kalangan mereka yg bijak pandai pun aku xpnh terpikir. tapi suratan bgt aku kini berada di UM,bertatih dari Diploma di Poli n melangkah ke Ijazah di UM antara universiti yg terhebat di Malaysia..akukah itu?

hingga kini aku masih lagi belum betul2 menerima yg aku berada di UM...kerna situasi yg berbeza...orgnye study very hard..even yg kata belum study tu pun sebenarnya dah study byk,byk beza antara dulu n sekarang..akukah itu?

aktif berpersatuan..projek kolej...akukah itu?siapakah itu yg sebenarnye?ntahla...aku bukan di sini sepenuhnya dan aku xtau di manakah aku yg sebenarnyer...

sana sini penuh dgn mereka yg membelek buku tebal....ke hulu hilir..dan kdg kala aku terpikir..kat u ni..belajar mengadap buku je ke?aktvt lain?...

di sini aku blajar apa itu kawan, teman dan sahabat..siapa mereka yg sebenar..yg pahit,terhiris hati dan kdg kala apabila aku terlalu menjaga mereka dan akhirnya aku sendiri yg luka, sakit...berdarah..parah..hinggakan mereka berlalu gembira tanpa menghiraukan aku..akhirnya aku mengambil keputusan..aku xingin lg menjaga mereka..biarlah mereka..supaya aku tdk lg luka....supaya aku tdk lg terasa pedih..akukah itu?

aku senyap..memerhati....aku x suka berbicara...kerna bila berbicara terlalu byk kata2 itu akan menyakitkan perasaan seseorg...

1 comment:

feat iac said...

its the conventional way to study in um, or more i can say is, in malaysia..study ngadap buku je...not a lot of us dare to take the risk enjoy and study at the same time.tkut kne deja vu la kn...skit je yg brani wat cam tu.tp yana,i know ur style,seems that we have the same concept of learning....that is studying should be fun and enjoyable at the same time right.and its not about books only...huhu.correct me if im wrong k.hehe...chow for now..-the feat of peace-aku neh..fit. =)