Thursday, February 12, 2009

Sketsa Manusia siri 1

Saya sangat suka memerhati org.karenah manusia kadang kala kita tidak pernah duga dan perangai n sifat manusia adalah perkara paling menarik utk diperhati dan dinilai.

Cheyaya ini adalah pengguna pengangkutan awam yang tegar.Kesempatan ini saya gunakan utk melihat org dengan lebih mendalam.teringat kat sensei aikido kelmarin,apa yg kita lihat kadangkala adalah satu penipuan.ya..betul.Saya setuju..

Ini adalah salah satu pengalaman saya ketika menaiki bas Rapid KL T412.Bas ke rumah saya.Ada dua enche lelaki yg mukanya agak poyos dan ganas.Kire cm muka xbley harap lah.Then ade seorng kanak2 kecil yg tertinggal trip bundanya utk turun dari bas (camne la bundanya xperasaan..)Saya mmg x perasan sdgkan kanak2 itu di hadapan saya,sdg duduk seorg diri.

Kemudian enche lelaki ini memanggil kanak2 itu dan bertanya di mana bundanya.Owh mata kanak2 itu sedang merah hendak menangis.Enche2 lelaki itu pun pergi ke enche drebar bas utk meminta enche drebar bas menyelesaikan masalah itu.Malangnya saya terpaksa turun kerna telah sampai ke bus stop umah saya.Walaupun enche2 lelaki itu muka xleh harap,tetapi hati mereka baek sebenarnya..

Kisah laen pula, bas sesak itu biasa.Tapi yg paling saya tdk gemar apabila ada enche tua yg penat sdg berdiri di hadpan enche muda yg boleh thn hensemnya..dan enche muda itu w at dunno je..aiyo rejek jd husband!!!Saya slalu membawa anak buah saya naek bas (dia sgt excited kalo dpt naek bas).Kecik lg..Slalunye bila yg saya naek bas,yg akan bg duduk adalah enche2 tua,nyonya2 tua..enche2 muda? sgt sibuk dgn hensetnyer!!

Manusia mmg pelbagai!!!

4 comments:

Anonymous said...

enhcik2 tu leh jadi calon ko beb... :)

ChE YaYA said...

owh tdk boleh kerna enche2 itu masih muda belia

Anonymous said...

ye ke muda belia...dh enche chenta anda umur brp? :)

ChE YaYA said...

masih dirahsiakan kerna perjalanan masih x tentu lagi..hehehe