Saturday, September 29, 2012

Peluang

Orang selalu cakap kalau ada peluang jangan lepaskan.
Selalu juga orang terlepas peluang depan mata sebab tak nampak.

Aku sebenarnya beruntung dapat internship kat company nie even aku hantar last minute redah mak aci antar resume je sebab nak rebut tempat.Alhamdulillah dapat juga.

Banyak aku belajar dari internship nie, bukan sahaja bidang kejuruteraan tetapi management, marketing dapat jumpa en boss yang handsome, kaya tapi very humble down to earth.big boss yg tak suka di panggil boss.

Lepas intership, sambung part time kat situ dan habis part time, en boss handsome mintak stay untuk tolong dia buat event.no longer in engineering things but more to marketing.

Itu orang cakap peluang dan bila kerja dalam keadaan less stress kita buat kerja pun senang.

Ya aku masih ingat, aku kena jerit dengan supervisor aku sebab datang lambat dan aku rasa satu office dengar.Time tue aku rasa macam pehal dia nie tak pandai cakap elok - elok ke?Bila di hari - hari terakhir dia cakap tak kisah aku datang lewat tapi balik pun lewat.And i just like dulu cakap lain skang lain.Okay itu memang pengalaman pahit..lepas - lepas tu bila kena marah ke maki, aku buat masuk telinga kanan kuar telinga kiri.

Apa aku merepek kat sini nie?hahaha

No comments: