Monday, December 15, 2008

AnAk PeremPuan atau LeLaki

Kalau korang kawin nanti, korang nak anak lelaki ke anak perempuan? aku pernah tanya kawan aku n katanye nak anak lelaki coz leh jaga family.anak perempuan la nie susah nak jaga.ada juga kawan aku yg nak anak perempuan.katanye seronok dapat hias chantek2..huhuhu..anak akak aku x kene hias pun…cam laki adalah.pada aku anak lelaki mahupun perempuan..kedua – duanya penting.segalanya bergantung kepada cara kita mendidik mereka nanti..kanak – kanak umpama kain putih.kitalah corakkannya (cam org dah kawin je cakap..hihi).melalui apa yg telah aku alami..biar aku ceritakan kelebihan anak lelaki pada pengalaman hidup aku.melalui abg – abg aku, pas mak n ayah aku xde, mostly kat diorang lah sumber kewangan..hehehe..(bujang lagi).lgpun kalau ada apa – apa masalah mmg abg – abg aku akan setelkan…abg Ijan bertindak selaku ketua keluarga.ye la akak – akak aku pun dah kawin kan..dah ade family lain yg nak di tanggung..huhu…(k.jaja dah pregnant..yeah..dpt anak buah sorang lg!)…kalau anak perempuan pulak..hurm..mmg la susah nak jaga di zaman globalisasi nie kan..tapi anak – anak perempuan nie lah akan jaga kite masa sakit nanti..(based on my experience k..)ye lah..family aku boleh katakan agak berpenyakit la jugak kan..so gurlz akan jaga mak nye..mcm yg along, angah, k.jaja, aku n deq nor lakukan….kitorng yg jaga mak (nanti korang akan bergelar ibu bukan ayah)..so itulah..dua – dua ada kelebihan tertentu..so jgnlah dok nak anak perempuan je..nanti dpt anak lelaki..jd lembik plak…bersyukur sahaja dgn rezeki yg di beri oleh Allah SWT..

No comments: