Friday, March 20, 2009

Buah dan Bahasa?

Okey entry ini ditulis saat saya sedang berehat sebentar sebelum pulang ke rumah.

Semalam, saya lepak di BP204 bersama teman-teman kelas yang lain. Teman - teman kelas saya ada yang tinggal di Kuala Lumpur (Elyas),Selangor(Yen n Fizan), Terengganu (Faaliq,Atih,Sya),Sabah(Zul, Boss), Sarawak (Fitriana), N9(Lah) dan banyak lah lagi tempat nya.

Kerosakan bahasa eh bukan apa ye saya nak definisikan hurm..usik mengusik bahasa ini bermula apabila Lah dari N9 suka mengusik percakapan Faaliq dari Terengganu.Dia sangat pekat loghatnya.Seperti jom jadi jong dan semua perkataan sudah ditambah G.hahaha..anda boleh bayangkan kiri boleh menjadi kiring dan ade sengau sikit ok..Bermula dari Lah, percakapan ini sudah menular kepada Fitriana dan teman-teman lain termasuk saya..Oh jam jadi jeng sudah..hahaha.Best benar gitu.Mau cuba?Tukar lah bahasa negeri anda.Bos pula dengan ted tiadanya.Bahasa Sabah dan Sarawak juga sudah dekat dengan hati kami(cett..ayat xbley blah!).
Cuma ketika Feat bertemu Sal, kami akan tercengang,hahahaha.Apo laei yang korang cakap neyh!!Elyas belajar sungguh-sungguh tau bahasa Sarawak tu!!

Buah.Ah sangat lucu dan agak sensored untuk diceritakan di sini sebenarnya.Ketika kami lepak di BP204, mereka tetiba bercerita tentang err..kondom.Heh.

Kisah ini bermula apabila bekas pekerja C******R,Lah berkata tentang kondom di kaunter yang di jaganya.Selepas itu bermula, pakar top-up@penyambung cerita iaitu Syaqirah dan Zul serta Lah menopup sampailah saya pun kena.Kondom perisa buah apa...Damn!!!Memang gelak besar lah...Okay ini sahaja dapat diceritakan.Lain-lain agak sensored...untuk public.Hehehe..untuk Faaliq..Aura suka Manggis..Aurora..oh Aurora...

Makang duriang yer kawang-kawang...

2 comments:

balkidz hunny said...

lawok2..
bagus2..open minded!

miss secwet said...

woi durian...
siap mention name aku....
hahahahaha...nice blog...
xde cite pasal air terjun ke kat sini??

best gile dpt join korang aritu!!