Sunday, March 15, 2009

Triplets Couple

Hahaha..sebenarnya bukan couple pun cuma satu saja pasangan yang sedang bercinta.
Geng pengembaraan kali ini adalah Cheng, Fitriana, Lah, Cheyaya, Syaqirah dan suShidi.
Pengembaraan bermula di Danau Kota bertujuan teman adik suShidi untuk membeli barang tapi kami berjalan dengan tiada kewangan dan nafsu untuk shopping. Lantas menempekkan diri di tepi Shell dan melihat orang lalu lalang. Tetiba hujan turun, kami pun berlari - lari semula ke kereta.Oh semasa ini, pasangan bercinta, Syaqirah dan suShidi dah gerak dulu untuk menghantar adiknya pulang.

Di dalam kereta, kami tiada idea untuk merayap sebenarnya. Syaqirah pula dok message nak ke mana.HINT gitu...Kami mengambil keputusan untuk ke Dataran Merdeka.wtf!!Gila ramai orang.Ada apa wei?Setelah putus asa untuk dapatkan parking, kami mengambil keputusan untuk pulang.

Ketika kami hampir - hampir sampai di rumah sewa Lah, Syaqirah telah berkata jom ke Bukit Ampang. Kami pun bertolak ke Bukit Ampang. Kami lepak seketika di McD Ampang Park kerana tersesat dan menunggu Syaqirah dan suShidi. Cuba teka apa yang kami jumpa di sana? Mat Salleh mabuk?Oh itu tidak mengghairahkan sudah. Kami jumpa enche Tikus yang besar di premis McD yang konon nya bersih!!!Arghhhhh...jika di Kampung Baru, masih boleh dipertimbangkan...di Mc D? Critically damped!!

Setelah cukup geng, kami pun bertolak ke Bukit Ampang. Duh..anginnya sejuk bangat!!!Tengok pemandangan Kuala Lumpur memang sangat chantek di Bukit Ampang ini.Hurm MPAJ patut lebih mengambil berat akan kawasan ini. Sampah banyak sangat.Setelah menjadi sengal, Che yaya dan Lah pula mahu membuang air kecil, kami pun bertolak turun dari Bukit Ampang.

Kabus sangat tebal, sampai satu ketika kami tak nampak apa-apa di hadapan.Syukur tidak kemalangan.Setelah melepaskan hajat di Petronas sebelah Taman Sri Nanding, Kami bertolak ke Kolam Air Panas di Dusun Tua, Hulu Langat. Setelah acara celup-celup kaki, kedengaran azan berkumandang. Kami pun bergerak ke masjid berhampiran untuk menunaikan tanggung jawab.

Setelah itu kami pun pulang semula ke Pantai Dalam, Vista Angkasa, Kolej Kediaman Pertama dan Kolej Kediaman Kedua.

Begitulah cara saya menikmati waktu malam saya.Tidak tidur.Teman-teman saya memang pelik. Weekend siang ketika orang ghairah untuk merayap, kami duduk di rumah sahaja.Bila malam, jam 11 malam camtu dah start nak berjalan.Week day pun lebih kurang camtu.Tapi saya lebih suka begitu, orang tidak ramai, sejuk.Tenang..

No comments: