Tuesday, July 14, 2009

Kebenaran itu menyakitkan

Dalam hidup kita sering tak menduga apa yang akan berlaku seterusnya
Sedang enak menikmati kekayaan, hari berikutnya kita melarat kemiskinan
Sedang berbahagia tiba - tiba kebahagiaan itu direnggut

Intro tak kene ngan tajuk pulak..
Bila kita tahu tentang sesuatu
Dan teman kita pula dengan muka ceria menceritakan kebahagiaan nya
Bagaimana kita nak suruh dia berhenti dari terus berbahagia itu?
Sedangkan kebahagiaan itu sebenarnya milik sebuah keluarga.
Aduh teman, bagaimana ingin aku katakan
Berhentilah memikirkan tentangnya
Aku takut kau jadi orang ketiga dalam hidupnya
Berhentilah menyayangi nya teman
Berhentilah berharap padanya teman

Dia bukan apa yang seperti yang kau sangka
Teman berhentilah mencintainya
Dia suami orang!!!
Aduh sakit untuk aku katakan kerna kau tampak menyayanginya
Tapi aku terpaksa kata begini
Kerna aku sayangkan kamu
Aku tak mahu kau terus menyayanginya lantas sakit menderita di kemudian hari
Maafkan aku kerna kebenaran ini memang menyakitkan...

No comments: