Tuesday, November 17, 2009

Review Film:Ketika Cinta Bertasbih

Ini adalah filem yang wajib anda tonton dan jadikan koleksi.Ya wajib.Lebih baik daripada anda menonton cerita mengarut 2012.

Sangat - sangat puas hati kerna filem ini digarap tidak lari daripada novelnya.Setiap patah dan bait katanya bila diucapkan, terus teringat setiap baris di novel.Tidak seperti filem Ayat-ayat Cinta yang begitu mengecewakan.

Saat menonton filem ini, aku terikut sama menangis, tersenyum rasa bahagia,terbuai dengan kelembutan dan santunnya Anna Althafunnisa dan pada masa yang mempunyai sifat tegas dan berpendidikan tinggi..aduh jatuh cinta..(eh..ish..ish..aku perempuan lah!)

Saat Khairul Azzam lulus peperiksaan S-1,menitis air mata aku.Penat lelah selama 9 tahun, bekerja sambil belajar untuk mengirimkan wang buat keluarga di kampung dan membiayai perubatan adik nya Sarah.

Saat Furqan teraniaya,aduh seksanya...

Pemilihan pelakon yang tepat bersesuaian dengan karakter dan watak dalam filem ini.Khairul Azzam(Kholidi Asadil Alam),Anna Althafunnisa(Oki Setiana Dewi),Furqan yg hensem (Andi Arsyil Rahman),Eliana (Alice Sofie Norin).

Pokoknya,harus ditonton!!!!novelnya juga harus dimilikki!!

Tak sabar tunggu Ketika Cinta Bertasbih 2.

No comments: